人気ブログランキング | 話題のタグを見る
トップ


いと、めずらし。
Guess what!
Today,I didn't speak Japanese.(Strictly,I did a little bit...)
It was unusual for me,so I just wanna write down about it.

What I did today is...
  • Tutoring
  • Free ESL school at church
Today,I could learn a lot of vocablary from both.
I should use those in my daily life!!

About Free ESL school at church.
This time,it was a review day.
Other students reviewed,and then we played game,it was pretty fun!
I sang a psalm at church after finishing ESL lesson.
It was the second time to sing in English psalm.(the first time was in N.Y.)
When I was in Japan,I used to go to church(only twice a year...),so today I rememberd Japanese one.

I went there with みぃ,shu and shu's friend.みぃ made a reservation to go there.Thanks!!




今日は珍しく日本語で会話をしない日でした。
だからなんだってわけでもないんですけど、珍しかったのでちょっと書いてみました。
数ヶ月前だったら、自分をずっとこんな環境においておきたかったかもしれなかったけど、
今は日本語を使い英語も使う(割合は英語の方が多いはず)、そんな環境でいいじゃないかと思っています。

今日は、チュータリングと教会でのフリーESLスクールをして来ました。
どっちでも新しい語彙を学んだので、日々の生活で使うようにしなくちゃ!

で、フリーESLスクールのこと。
今日はレビューの日でした。だから、他の生徒達はレビュー。
その後、みんなでゲーム。面白かったですよ、みんな白熱してたし(笑)
レッスンの後、賛美歌を一曲だけ歌いました。
英語での二度目の賛美歌。(一度目はニューヨークの教会にて。)
日本で年に2回だけど教会に行っていたので、なんとなく日本の教会を思い出しながら歌ってました。

今日は、みぃちゃん・しゅう・しゅうの友達と行きました。予約はみぃちゃんがしてくれて☆ありがとうね、みぃちゃん♪

※今日知った単語・イディオムたち
unsurpassed
majestic
no tomorrow
missionary

・・・他にもあったんだけどね(笑)
by pecotiwawa | 2005-11-10 14:23 | 日々のこと dailylife
<< My favorite lan... snow boots♪ & f... >>


ワーホリにてCanada Torontoへ。その後、2ヶ月Europeを旅し、英語が喋れるようになったのをいいことに外資系企業に就職。現在は転職し、これまで以上に羽ばたく(?)予定☆

by pecotiwawa
CALENDAR
S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
カテゴリ
最新のトラックバック
LINKS
その他のジャンル
ファン
記事ランキング
ブログジャンル
画像一覧